RC The Bassets en Wassenaar Warriors bundelen krachten met Bassets Warriors Heren XV
Met het seizoen 2026/2027 in zicht heeft RC The Bassets mooi nieuws voor de herenafdeling! Samen met de Wassenaar Warriors vormen we het nieuwe Heren XV-clusterteam ‘Bassets Warriors’, waarbij beide clubs een gelijk aantal spelers leveren. Waar Wassenaar Warriors hiermee hun allereerste Senioren Herenafdeling start, slaan wij de handen met hen ineen om onze eigen herenlaag verder te versterken.
The Bassets en de Warriors zijn absoluut geen vreemden van elkaar; dankzij succesvolle samenwerkingen in het verleden ligt er al een ijzersterke en vertrouwde basis voor dit partnerschap.
Competitie: 4e Klasse Zuid-West
Het clusterteam stroomt komend seizoen in bij de 4e Klasse Zuid-West. Een ideale plek om samen te groeien, ervaring op te doen en te bouwen aan een hecht team dat de komende jaren kan doorgroeien.
Onze belangrijkste doelstelling voor komend seizoen is om een leuke, sociale en sportieve ervaring neer te zetten. Omdat veel teams in deze klasse uit de regio komen en veelal bestaan uit studenten of U25-spelers, belooft het een competitieve, maar toegankelijke start te worden voor het ‘Bassets Warriors’ team.
Trainingen
Het team traint twee keer per week:
Dinsdagavond: Wassenaar Warriors in Wassenaar
Donderdagavond: RC The Bassets in Sassenheim
Kick-off trainingsweekend – 22 & 23 augustus 2026
We starten het seizoen met een gezamenlijk trainings- en teambuildingsweekend.
Zaterdag 22 augustus: Een samenkomst van spelers van Wassenaar Warriors en onze beide eigen Bassets-teams (Heren 1 en Heren 2) in Wassenaar. Op het programma staan trainingen, kennismaken, samen eten en drinken én overnachten op de club.
Zondag 23 augustus: We reizen gezamenlijk naar Sassenheim voor een vriendschappelijke warming-upwedstrijd.
Meedoen?
Lijkt het jou leuk om onderdeel te worden van dit nieuwe Heren XV-team van RC The Bassets en Wassenaar Warriors? Meld je dan snel aan!
Wij kijken uit naar een mooie samenwerking met Wassenaar Warriors en een fantastisch nieuw rugbyjaar in Sassenheim!
